Neo Yoga Zwanger

Er is nu een nieuwe site speciaal voor onze yogalessen rondom de geboorte, kijk op www.neoyogazwanger.nl

Speciaal voor vrouwen die een kindje verwachten of net zijn bevallen is er Neo Yoga Zwanger. Lekker ontspannen blijven bewegen tijdens je gehele zwangerschap doe je met de doorlopende lessen zwangerschapsyoga. Om je extra voor te bereiden op de bevalling geven we de cursus ‘Yoga voor de bevalling‘ en een partnerworkshop. Na de bevalling kun je samen met je baby naar de lessen mama & baby yoga komen. Ervaring met yoga is niet nodig om mee te kunnen doen met de Neo Yoga Zwanger lessen. Het volgen van privé pre- en postnatale yoga is ook mogelijk. Wellicht omdat je weinig tijd hebt, specifieke klachten hebt of gewoon liever individueel dan in groepsverband begeleid wilt worden. Dit kan voor jou alleen of met je partner samen. Hierbij kun je ook denken aan een partnerworkshop, cursus voor de bevalling of een mama&baby herstelsessie bij jou thuis. De les wordt speciaal op jouw/jullie wensen aangepast. Kijk hier voor meer info over privélessen.

IMG_5724 bewerkt site vierkantDe lessen worden door Gemma gegeven, zij is gecertificeerd Birthlight Perinatal (rond de zwangerschap) yogadocent en moeder van Floor (2016)

‘Het leuke van zwangerschapsyogalessen geven, is dat je mee mag groeien met de vrouwen tijdens hun zwangerschap en zo samen het hele proces doormaakt. Moeder en baby staan bij mij altijd centraal en ik kijk hoe ik ze samen kan ondersteunen met yogaoefeningen’ ~ Gemma.

De voordelen op een rij, yoga rondom de zwangerschap kan:

  • er voor zorgen dat je beter kunt ontspannen, je slaap verbeteren, angst- en spanningsklachten verminderen.
  • jezelf fysiek en mentaal voorbereiden op de bevalling, door op een zachte manier je uithoudingsvermogen en kracht te verbeteren. Je doet oefeningen om de spieren te versterken en versoepelen die je gebruikt bij de bevalling.
  • je meer zelfvertrouwen geven doordat je leert wat er allemaal met je lichaam gebeurt voel je je meer in controle tijdens je zwangerschap en ga je met een zelfverzekerd gevoel de bevalling in.
  • je leren veilig te bewegen en een juiste basishouding aan te nemen. Welke oefeningen zijn goed voor jou en je baby en welke kun je beter vermijden? Zwangerschapskwalen zoals lage rugklachten kunnen hierdoor verminderen.
  • je meer ademvrijheid geven. Je leert welke rol de ademhaling speelt bij de zwangerschap en de bevalling. Door ademhalingsoefeningen te doen wordt de stroom van zuurstof naar je organen en naar je baby verbeterd.
  • je bewust laten worden van je veranderende lichaam. Je leert luisteren naar je eigen gevoel. Waar heb je zelf  behoefte aan en wat is het beste voor je baby?
  • de band versterken met de baby, nog in je buik of pasgeboren. Door altijd rekening te houden met je baby en deze bij je oefeningen te betrekken versterk je het contact.
  • een plaats zijn waar je andere zwangere of pas bevallen vrouwen ontmoet en ervaringen kunt delen.

Kan ik ook meedoen met de reguliere yogalessen?
Wanneer je nog niet eerder aan yoga hebt gedaan is het af te raden om met reguliere yogalessen te beginnen. Tijdens de zwangerschap adviseren we zwangerschapsyogalessen te volgen, waar je op een veilige en speciaal op deze periode gerichte wijze kunt oefenen. Daarnaast is het vaak ook fijn om dit samen met andere zwangere vrouwen te doen zodat je ervaringen kunt delen. Ook direct na de bevalling is het prettig om lessen specifiek voor postnataal herstel te volgen. Wanneer je je weer fit genoeg voelt kun je overstappen naar de andere lessen van Neo Yoga Delft.